Vader je napisao:
Previše ste se ovde razgalamili na matematiku na ETF-u.
Na to je Cumbo rekao da se ta teža matematika uči da bismo dokazali da smo za inžinjere, ali da nam ona realno neće trebati. I tako nekako i jeste.
I taj Cumbo je zaveden, a sto je jos gore i druge uci pogresno, tztztz.
Pa, nema se inzenjer kome dokazivati, na sta to lici. Cilj je da se stekne rutina kritickog razmisljanja i ocjenjivanja pojava i procesa, te njihovo rjesavanje na sto jednostavniji nacin. To se ne radi tako sto cete studentima natovariti tone bespotrebnih zadataka i dokazivanja raznoraznih teorema koje spadaju u domen "pure mathematics", a koju forsiraju profesori a la Celic.
Cilj je da student razivije sto jace svoj kriticki um i da razmislja na jedan filozofski nacin, da bi se izdvojio iz gomile uskospecijalizovanih "rudara" kakve oni pokusavaju da proizvedu upravo na ETFu.
Inzenjer, tj bachelor po novom sistemu, je prva stepenica u razvoju filozofskog razmisljanja odredjenje struke. PhD (Doctor of Philosophy) predstavlja zavrsni stupanj u obrazovnom sistemu objedinjujuci sva znanja iz doticne struke integrisuci ih sa postojecim sistemima i sveobuhvatnoscu drugih struka, te na taj nacin uzdize pojedinca duhovno i humanisticki, redukujuci njegov ego a razvijajuci stav o jednakosti svih ljudi i beskonacnoj povezanosti svih stvari i pojava koje postoje. Kod jedinke se tad razvija zelja za licnim unapredjenjem radi ostvarenja visih ciljeva, tj. unapredjenja sveobuhvatnosti sistema, a ne samo ostvarenja vlastitih egoisticnih ciljeva.
Ono sto je poenta ove price je da postoje mnogo bitnije stvari od ciste matematike, koja kao takva je prelijepa, nesaglediva i hladna. Savrsen alat za objasnjenje svih logickih procesa.
Problem je jedino je taj sto je ona hladna i nehumana, neorganska. Jedan akademac mora da bude obrazovan klasicno, prema mom skromnom stajalistu, kao jedan renesansni covjek koji je imao jako siroku sliku svijeta u kojem je obitavao, kao jedan Leonardo DaVinci. Danas to nije moguce dobiti od konvencionalnog obrazovanja koje je okrenuto hiperprodukciji i uskoj specijalizaciji jedinki. Danas se ljudi obrazuju kao insekti - kao kolonije termita sa strogo odredjenim funkcijama.
Ja sam se okrenuo drugim nacinima usvajanja znanja. Ucim svaki dan koristeci sve dostupne izvore. Planiram uciti do kraja zivota i razvijati upravo tu renesansnu sliku koja mi je ideja vodilja. Covjek mora duhovno da se razvija tako sto ce objediniti intelektualni, fizicki i emotivni svijet u pravilno izbalansiranim dozama. Dosis sola facit venenum - rekao je Paracelsus. Doza cini otrov - ne dozvolite da lose obrazovanje bude vas otrov, borite se protiv toga, nemojte zavrsiti kao Sokrat.