ajde ovako na prvu da ne navodim ocigledne penale (Heat, Seven, Sin City....),a i da se ne ide predaleko u proslost (The Long Goodbye, Chinatown, The Killing of a Chinese Bookie...) cisto da nabacim par novijih,
aktuelnih filmova koje ce mozda najvise ljudi i pogledati, da se ne zavlacimo po nekim opskurnim listama...evo 5 filmova koje mozda neko nije gledao,a trebao je i spadaju grubo u ovaj pod-zanr....elem, mojih 5 predloga:
Sexy Beast (2000) Rezija: Jonathan Glazer
Uloge: Ray Winstone, Ben Kingsley, Ian McShane
U maniru najboljih britanskih krimi filmova (tipa ''The Hit'' (1984)),a ponovo dovoljno originalan da se ne sjecam apsolutno i jednog filma koji mu je slican ''Sexy Beast'' je gangsterski film u kome prvenstveno dominira dijalog,pa tek onda akcija....dijalog koji je uvijek bio zastitni znak britanskih filmova i serija, od BBC-a do Guy Ritchiea. Meni mozda najomiljenija uloga Bena Kingsleya.
Hard Eight (1996) Rezija: Paul Thomas Anderson
Uloge: Philip Baker Hall, John C. Reilly, Gwyneth Paltrow
Hard eight nosi breme debitantskog filma, a pod težinom ostatka karijere pao je u nepravedan zaborav . Iako sigurno nije najpoznatiji, ovo je Andersonov najlicniji film, onako kako sam prvijenac može biti. (Možda je pretenciozno reći kako netko s nepunih 28 godina već ima osnove i temelje poetike, ali onda se sjetimo Walesa, Godarda, Bresona...) Hard eight ima što stilske, što narativne osobine koje će kasnije postati Andersonov prepoznatljivi pečat. Andersonov debi izgleda kao film koji bi snimio Kventin Tarantino kada bi jednom odrastao i mogao sagledati život izvan filmskih okvira.
Mother (2009)Rezija: Joon-ho Bong
Uloge: Hye-ja Kim, Bin Won, Ku Jin
Bong je daleko najkvalitetniji autor modernog korejskog filma. Njegov odlicni ''Memories of Murder'' izlazi iste godine kada i daleko poznatiji ''Oldboy'' Chan-wook Parka i otvaraju vrata za cijeli zanr kao sto je to svojevremeno napravio ''Ringu'' u Japanu sa hororom. U samo par godina izlazi nekoliko vise-manje zabavnih filmova koji su cesto nasli put i do zapada (I Saw the Devil, A Bittersweet Life, The Man from Nowhere, The Chaser...) ali Bong sa ''Mother'' i ''Memories of Murder'' uz Parka i njegove ''Oldboy'' i ''Sympathy for Mr. Vengeance'' ostaju vrhunac zanra.
Nine Queens (2000) Rezija: Fabián Bielinsky
Uloge: Ricardo Darín, Gastón Pauls, Leticia Brédice
Sada sam se sjetio da je bila prica, naravno, o remakeu ovoga filma. Pogledam, stvarno su ga vec snimili i naravno da ga je radio lik koji je bio Soderberghu asistent na onim necastivim ''Ocean's'' filmovima koliko god da ih ima. Elem, svi vole film prevara (pogotovo na Balkanu
),a pokojni Bielinsky je bio dovoljno pametan i talentovan da napravi dobar film na zadanu temu,a to je vise nego sto bi se moglo reci za vecinu slicnih filmova zadnjih godina.
Animal Kingdom (2010)Rezija: David Michôd
Uloge: James Frecheville, Guy Pearce, Joel Edgerton
Negdje sam procitao nesto kao ''najbolje sto Australija ima da ponudi'' i zvucalo je malo smijesno. Mislim da su nama asocijacije na Australiju kao Amerikancima na Kanadu...sve samo ne nasilje....ali zaboravimo....zaboravimo tu "Mad Max", "Wake in Fright", "Bad Boy Bubby", "Walkabout", "Chopper", "Romper Stomper", "Picnic at Hanging Rock" itd. Michôd ide putem Andrew Dominika i John Hillcoata... ako nista pogledajte ovaj film zbog Jacki Weaver, you'll see!