banjalukaforum.com

Dobrodošli na banjalukaforum.com
Danas je 19 Feb 2020, 02:45

Sva vremena su u UTC [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 67 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća

Obrazovnom sistemu RS je potrebna reforma ?
Da 95%  95%  [ 37 ]
Ne 5%  5%  [ 2 ]
Ukupno glasova : 39
Autoru Poruka
PostPoslato: 26 Dec 2011, 14:02 
OffLine
Početnik
Početnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jan 2010, 16:56
Postovi: 34
Smatram da je našem obrazovnom sistemu potrebna reforma i tu u skorije vrijeme jer ovako dalje po mom mišljenju ne može. Sistem obrazovanja u našim srednjim školama i univerzitetima je zastario, nije se mijenjao poslednjih 30 godina. Još uvijek smo na sistemu tabla-kreda-sveska, količine gradova su ogromne, vremena nema dovoljno da se tolike količine gradiva obrade, što profesorima i nije neki veliki problem nego sve opet pada na ledja učenika i studenata, koji ako žele bolje ocijene i prosjek moraju bukvalno da se zapale stolicu pod sobom da bi nesto uradili. Najgore od toga svega je što dosta ljudi smatra da je to normalno, niko se ne buni niti pokušava da nešto promjeni. Nešto se pokušalo približiti zapadnoevropskim Univerzitetima uvodjenjem Bolonje, medjutim ni to nismo mogli uraditi kako treba. Prema Bolonji po kojoj radi većina univerziteta u Evropi (ako ne i svi) ispiti se polažu svi pismeno (većinom na zaokruživanje odgovora ili tačnih tvrdnji), znači nema kontakta sa profesorom, da on nebi mogao zloupotrebiti svoj položaj, ispiti su podjeljeni na cjeline i ne moras na kraju odgovarati usmeno citavu knjigu, itd. da sad ne idem u detalje, što u mnogome olakšava položaj studenata, naravno kako je kod nas dosta toga iskrivljeno u ovoj državi, tako i obrazovanje mora biti iskrivljeno. Na univerzitetima se radi sa studentima u grupama od maksimalno 20 studenata, tako da se svaki student može uključiti u rasprvu, eventualno uputiti pitanje ako mu nešto nije jasno itd. dok kod nas na fakultetima gdje se prima veći broj studenata kao npr. na pravu ili ekonomiji bude po 500 studenata na prvoj godini (kasnije dosta studenata otpada, što je veliki pokazatelj da sa sistemom nešto nije u redu jer ako u jednom razred bude recimo uzeću za primjer srednju školu od 20 učenika 15 jedinica to znači da sa profesorom nešto nije u redu, a ne sa učenicima, tako i na fakultetu ogroman broj studenata otpada nakon prve godine). Kad sam već spomenuo srednjoškolce, nekidan sam čitao mislim u Press-u da bi profesori u srednjim školama trebali ako više od 50% učenika dobije negativnu ocjenu da ponove test, naravno što oni opet ne urade. Na zapadu je to jednostavno regulisano, tako što svaki učenik u srednjoj školi, a student na fakultetu na kraju godine ocjenjuje profesora. Na kraju pojavili su se i ovi privatni fakulteti i srednje škole za koje se niti zna da li su u redu niti da li nisu u redu, što bi prema meni opet država trebala regulistati. Eto da ne idem sad u sve detalje zanimaju me vaša mišljenja i iskustva što se tiče ove teme.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 26 Dec 2011, 14:14 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Feb 2010, 20:42
Postovi: 8066
Lokacija: Бања Лука
дефинитивно нам треба реформа. сада сам у журби каснију ћу написати опширније, али образовни систем на је у ку*цу као и све остало у овој квази држави


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 26 Dec 2011, 16:37 
OffLine
Pripravnik
Pripravnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt 2010, 10:03
Postovi: 141
Ja sam protiv testova na zaokruživanje. Pa dovoljno je jednom pročitati da prepoznaš pravi odgovor. Ako već treba da bude pismeno, pitanja mogu ostati ista, pa piši što znaš. Generalno mislim da je Bolonja degradacija našeg obrazovnog sistema. Ono što treba promjeniti su udžbenici, većinu ispita polažemo iz knjiga starih po 40 godina, naši profesori su učili iz njih pa trebamo i mi.

_________________
Karakter čovjeka njegova je sudbina.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 26 Dec 2011, 16:39 
OffLine
Majstor
Majstor
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Jul 2011, 18:54
Postovi: 931
najveći problem našeg obrazovanja nije "zastarjelost" nego korupcija i nepotizam! Sve ide preko stranačke linije, rodbinskih veza, potplaćivanjem i preko kreveta! Da bi postao asistent npr - moraš zadovoljiti nešto od ovog, pa dobijamo katastrofalno nestručan kadar koji veze sa životom nema. Slažem se da bi sistem mogao biti inovativniji, ali od te vrste reformi koristi nema dok se ne riješe mnogo gore stvari koje su zadesile obrazovanje..

_________________
Пустити фашисте на улице у име демократије је исто као пустити пацове у дјечије собе у име екологије.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 28 Dec 2011, 15:22 
OffLine
Veteran
Veteran
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Feb 2010, 15:17
Postovi: 3033
pitanje naseg skolstva, tj. konkretno kvaliteta istog je lako rijesiti.
smanjiti broj ucenika po odjeljenju. maksimalno 20, a i to je puno.
zasto? odmah se eliminise vecina problema koje si naveo, a u vezi su sa pretpranoscu gradivom i nemogucnoscu da profesori/nastavnici vise rade individualnim metodom.
pojasnjenje: kad ides na privatne casove da popravis znanje predavac se bavi samo tobom. nije po defaultu on dobar predavac ako tebe "nauci" ono sto profesor u skoli nije, nego je jednostavno svu svoju paznju usmjerio prema tebi. to ne moze fukcionisati u odjeljenjima gdje ima 30 i kusur djece.
...
samo....
problem je u tome sto nasa vlada, resorno ministarstvo, pedagoski zavod, rade sve da se smanje davanja prosveti, a ovakav jedan model sa vise odjeljenja u kojima ima manje ucenika bi iziskivao otvaranje novih radnih mjesta i veci teret za budzet, e to njima ne odgovara. umjesto toga provlace se gluposti poput djecijih prava, raznih radionica gdje se prodaje magla, a od nastavnika/profesora se vise ocekuje da imaju savrseno odradjenu suvu papirologiju, nego da se omoguci ono zbog cega skola postoji - da mladi narastaji iz nje izadju sta sto vise znanja.
da ne znam koliko zaostalo gradivo je iz pojedinih predmeta, ako bi nastavnici radili sa malim brojem djece svi bi savladali to zaostalo gradivo pa bi ga mogli prosirivati sa modernim "apdejtovima"... da ne spominjem da je radna atmosfera uvijek bolja i laksa za kontrolisati nego kad imas 30ak klinaca kojima skola i nije bas na prva 3 mjesta.

cesto se cuje da je gradivo iz matematike sveukupno preopsirno i nepotrebno, ali sve iz gore pomenutih razloga.

_________________
The Sun does not have no prisoners!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 28 Dec 2011, 15:58 
OffLine
Veteran
Veteran
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Avg 2007, 21:47
Postovi: 3218
GhOsTrIdEr, ti si pretpostavljam učenik maturant ili student brucoš?

u Norveškoj npr odjeljenja su max 18 učenika, 16 je optimum, moglo bi i kod nas tako, ali ko će to da plati? Ministarstvo sigurno neće. Manje učenika u odjeljenju znači više predavača, jer ima više odjeljenja.
Kažeš sve treba pismeno polagati...kako polagati neki jezik samo pismeno, a npr. ne znaš beknuti?

Imamo najveće licemjerje i budalaštinu tzv."inkluziju" a na prste se mogu izbrojati osnovne škole u RS koje imaju defektologa. Zašto nema?
Treba da se plati.

Sistem definitivno treba da se reformiše, ali kako? Za sve treba novac.
Nema para nizašta.

I da te pitam na kraju, jbt, jel' ti ne vidiš gdje živiš?
Prvo bi trebao živjeti u DRŽAVI i očekivati promjene na bolje, sve ostalo je samo presipanje iz šupljeg u prazno i stezanje kaiša.

_________________
meet me on the other side
where as a rose I will wake
though blind I'll follow every step you take...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 28 Dec 2011, 21:36 
OffLine
Veteran
Veteran
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Jul 2003, 22:29
Postovi: 1372
Lokacija: Nedeljica, odma iza Subotice
Harvester je napisao:
Odavno nisam pročitao ovoliku količinu lupetanja na jednom mjestu. Skoro svaka rečenica sadrži bar po jednu budalaštinu. Čestitam.

takodje.
Pocevsi od same teme koja je besmislena - naravno da su potrebne reforme, ali ne kao sto ih autor navodi.
Nema apsolutno nista lose u kreda-tabla-sveska sistemu, pozeljno je dodati tu jos i projektor, slike, video i sl ali bez pretjerivanja.
GhOsTrIdEr je napisao:
koji ako žele bolje ocijene i prosjek moraju bukvalno da se zapale stolicu pod sobom da bi nesto uradili.

Izvini, ali sta bi ti? Da citav dan visis po kafanama a desetke ti se same upisuju u indeks? Doduse i to je zagrijavanje stolice, one kafanske.
GhOsTrIdEr je napisao:
količine gradova su ogromne

ima stvari koje su nepotrebne, ali generalisati na ovaj nacin je glupost. Ti nisi studirao sve fakulteta pa da mozes da znas da li je neka materija opravdano ogromna.
GhOsTrIdEr je napisao:
Prema Bolonji po kojoj radi većina univerziteta u Evropi (ako ne i svi) ispiti se polažu svi pismeno (većinom na zaokruživanje odgovora ili tačnih tvrdnji), znači nema kontakta sa profesorom,

netacno

u principu vecina posta ti je lupetanje, ali nemam ni vremena ni zivaca da ti sada to objasnjavam. Samo se vracam na Harvester-ov post.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 28 Dec 2011, 21:46 
OffLine
Majstor
Majstor
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Avg 2011, 07:33
Postovi: 623
da li neko moze ovdje da mi objasni princip bolonje?

trenutno na drzavnim, a i na privatnim mislim na BLC i Apeiron za ova dva znam...da se poslje polozena dva kolokvija stice pravo na usmeni...pa majku mu lakse je bilo prije poloziti ispit kad naucis izadjes usmeno i to zavrsis...sad te .ebe em pismeno em usmeno...mislim da to nema veze sa bolonjom...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 28 Dec 2011, 22:34 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Feb 2010, 12:02
Postovi: 6215
Lokacija: Banja Luka
Zar po pravoj bolonji ustvari svaki student ima pravo da izađe na usmeni iako nije položio kolokvijume? S tim da ne može dobiti veću ocjenu od 6.
Nama je prošle godine računarstvo držala profesorka iz Srbije. Prvo nas je dobro izružila tašto se ne borimo za svoja prava, jer recimo, po bolonji imaš pravo izaći na drugi kolokvijum iako nisi položio prvi. S tim da ako položiš drugi, predmetni asistent je dužan da ti da popravni iz prvog.
Samo kod nas je to sve toliko izmješano. Nit' je bolonja, nit' je stari sistem.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 00:55 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Okt 2002, 09:33
Postovi: 6309
Lokacija: Majka Rusija
Citiraj:
S tim da ako položiš drugi, predmetni asistent je dužan da ti da popravni iz prvog.


Sve u tvom postu je vrlo sumnjivo, ali ovo pokazuje da definitivno negdje griješiš. Predmetni asistent (po zakonu) nema nikakve veze ni sa ispitima ni sa kolokvijumima, to sve obavlja nastavnik.

_________________
Ne možemo ništa uraditi za jednu sekundu, to mogu samo Srbi.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 01:06 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Feb 2010, 12:02
Postovi: 6215
Lokacija: Banja Luka
Pa ja pitam, a ne govorim da je tako. Tako je bilo kod nas prošle godine.
I dobro, znamo svi da nije za to zadužen asistent, nego profesor, ali vjerovao ili ne, na mom faksu se više pitaju asistenti nego profesori.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 01:39 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Okt 2002, 09:33
Postovi: 6309
Lokacija: Majka Rusija
Citiraj:
Smatram da je našem obrazovnom sistemu potrebna reforma i tu u skorije vrijeme jer ovako dalje po mom mišljenju ne može.


Potpisujem. Glasao za reformu.

Citiraj:
Sistem obrazovanja u našim srednjim školama i univerzitetima je zastario, nije se mijenjao poslednjih 30 godina


Nije tačno da je zastario, to je odličan sistem. Istina je jedino da je potpuno upropašten Bolonjskom deklaracijom, koja je pravljena za bandere a ne za one koji hoće ozbiljno da studiraju.

Citiraj:
Još uvijek smo na sistemu tabla-kreda-sveska,


To opet nije tačno, mnogi profesori koriste projektore, računare i slična čudesa. Za neke predmete, međutim, tabla-kreda-sveska sistem je MAJKA (uključujući moj predmet).

Citiraj:
količine gradova su ogromne, vremena nema dovoljno da se tolike količine gradiva obrade


Bogme u vrijeme kad sam ja išao u gimnaziju (ratno vrijeme, samim tim i onaj grozni ZASTARJELI sistem), sve smo uredno stizali. Iz matematike preradili izvode, integrale, limese, funkcije, svakakva čudesa za koja danas prosječan brucoš nije ni čuo.

Citiraj:
nije neki veliki problem nego sve opet pada na ledja učenika i studenata, koji ako žele bolje ocijene i prosjek moraju bukvalno da se zapale stolicu pod sobom da bi nesto uradili.


Problem sa većinom današnjih studenata i učenika (čast izuzecima) je, kao što je kolega Enterprajz gore lijepo objasnio, u tome što kvalitet obrazovnog sistema procjenjuju na osnovu toga koliko se lako ocjene upisuju u indeks. Kad bi neko izmislio sistem (npr. Srebreničku deklaraciju ili tako nešto) po kom bi se desetke automatski upisivale u indeks iz svih predmeta, a diploma dodjeljivala tri dana nakon upisivanja fakulteta, to bi se smatralo najboljim sistemom svih vremena.

Citiraj:
Najgore od toga svega je što dosta ljudi smatra da je to normalno


Da. Užasno je što postoje ljudi koji misle da treba da učiš da bi nešto naučio.

Citiraj:
Nešto se pokušalo približiti zapadnoevropskim Univerzitetima uvodjenjem Bolonje, medjutim ni to nismo mogli uraditi kako treba


Što nešto potiče iz Zapadne Evrope, ne mora da znači da je to nešto po defaultu neka supergenijalnost. Bolonjski sistem nije namijenjen boljem obrazovanju, on je namijenjen BRŽOJ PROIZVODNJI KADROVA. Zbog toga se zvanje dobija nakon tri godine umjesto nakon četiri (ili pet ili koliko već), zbog toga se teoretski predmeti nogiraju sa ranijih godina a na njihovo mjesto ubacuju stručni itd.

Citiraj:
Prema Bolonji po kojoj radi većina univerziteta u Evropi (ako ne i svi) ispiti se polažu svi pismeno (većinom na zaokruživanje odgovora ili tačnih tvrdnji), znači nema kontakta sa profesorom,


Ovo prvi put čujem, a skoro sam siguran da nije tačno. Btw, ne rade svi univerziteti u Evropi po Bolonji, nisam čak siguran ni da je velika većina u pitanju.

Citiraj:
da on nebi mogao zloupotrebiti svoj položaj


To je to. Profesori su po definiciji monstrumi koji jedva čekaju da zloupotrijebe svoj položaj.

Citiraj:
ispiti su podjeljeni na cjeline i ne moras na kraju odgovarati usmeno citavu knjigu


Živa istina. Doduše, nekad ljudima nije bio problem da odgovaraju usmeno čitavu knjigu.

Citiraj:
da sad ne idem u detalje, što u mnogome olakšava položaj studenata, naravno kako je kod nas dosta toga iskrivljeno u ovoj državi, tako i obrazovanje mora biti iskrivljeno


Da, kao što već rekoh. Očigledno je jedino bitno da se olakša položaj studenta, po mogućnosti do te mjere da ne mora NIŠTA da nauči.

Citiraj:
Na univerzitetima se radi sa studentima u grupama od maksimalno 20 studenata, tako da se svaki student može uključiti u rasprvu, eventualno uputiti pitanje ako mu nešto nije jasno itd


Budalaština. To sa brojem studenata je toliko izlizan argument koji u stvari nimalo ne pije vodu. Svaki student može da se uključi u raspravu i pita što mu nije jasno, bez obzira je li na času 20 ili 500 ljudi. Ako su mirni i ako prate nastavu, nije nikakav problem što ih je petsto, a ako se nađe pet koji prave nered, tih pet će da pravi nered i u grupi od 20. A osim toga, pored nastave postoje i konsultacije.

Citiraj:
(kasnije dosta studenata otpada, što je veliki pokazatelj da sa sistemom nešto nije u redu jer ako u jednom razred bude recimo uzeću za primjer srednju školu od 20 učenika 15 jedinica to znači da sa profesorom nešto nije u redu, a ne sa učenicima, tako i na fakultetu ogroman broj studenata otpada nakon prve godine


A šta tek na ovo reći? Tebi je (inače sasvim normalna) činjenica da gomila studenata otpadne nakon prve godine pokazatelj da sa sistemom nešto nije u redu? Ti misliš da su svi koji se upišu na fakultet po definiciji genijalci koji to mogu da završe bez problema? Nemam komentara, stvarno. Što se tiče ovog sa 20 učenika i 15 jedinica - to je pokazatelj da učenici NE UČE. Plain and simple. Da se opet vratim na svoje školovanje, u Gimnaziji u Banjaluci tad je Žmirićka na njemačkom bila strah i trepet, jedna od onih profesorica koje jednostavno nisi smio u oči da pogledaš. Gomila nas je imala jedinice, međutim nikom nije padalo na pamet da kukumavči i traži neka svoja "prava", već smo lijepo zagrijali stolicu i to na kraju naučili kako treba. A da je ona radila kako treba ja vidim po tome što sad, više od deset godina nakon završetka škole, moj njemački uopšte nije toliko loš iako se nikako nisam njime služio nakon srednje škole.

A šta bi danas bilo? Pa naravno, tu "rospiju" bi dobro izribali što obara mlade talente i budućnost Republike Srpske, natjerali je da nam upiše dvojke, niko ništa ne bi učio i boli nas dupe.

Citiraj:
Kad sam već spomenuo srednjoškolce, nekidan sam čitao mislim u Press-u da bi profesori u srednjim školama trebali ako više od 50% učenika dobije negativnu ocjenu da ponove test, naravno što oni opet ne urade.


Netačno. To sa ponavljanjem testa je urbana legenda - postoji plan da se donese takav zakon, ali to je još u fazi nacrta. Osim toga, to je jedna potpuno retardirana imbecilna budalaština. Zamisli sljedeću situaciju: Učenici se međusobno dogovore da SVI dobiju jedinice (ovi bolji se solidarišu sa ovim slabijima, da bi se ponovio kontrolni). Kontrolni se ponovi, ovi slabiji opet ne nauče i opet se svi dogovore da dobiju jedinice. I tako se kontrolni ponavlja do besvijesti, na kraju svi ostanu neocijenjeni, a kriv je nastavnik a ne učenici. Koji bi bio tvoj metod rješavanja ovakvog problema?

Citiraj:
Na zapadu je to jednostavno regulisano, tako što svaki učenik u srednjoj školi, a student na fakultetu na kraju godine ocjenjuje profesora.


Još jedna budalaština. Učenici/studenti NISU KOMPETENTNI da ocjenjuju profesore. Mogu čitav traktat da napišem o tome koliko je to ne samo kretenski, već i opasno.

Citiraj:
Na kraju pojavili su se i ovi privatni fakulteti i srednje škole za koje se niti zna da li su u redu niti da li nisu u redu, što bi prema meni opet država trebala regulistati


Zna se. Nisu u redu. A što se tiče regulisanja - pa upravo ljudi koji vode državu su uglavnom i odgovorni za te privatne fakultete.

Citiraj:
Eto da ne idem sad u sve detalje zanimaju me vaša mišljenja i iskustva što se tiče ove teme.


Izneseno gore :-) Nemoj da se ljutiš zbog malo oštrijeg tona s moje strane, imaj na umu da sam pobjesnio samo na pojedine tvoje stavove, a ne na tebe kao ličnost :-) Ako Bog da da se nekad zaposliš u prosvjeti, vjeruj mi da ćeš GOMILU ovih stavova da promijeniš.

_________________
Ne možemo ništa uraditi za jednu sekundu, to mogu samo Srbi.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 01:42 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Okt 2002, 09:33
Postovi: 6309
Lokacija: Majka Rusija
mrkvica je napisao:
Pa ja pitam, a ne govorim da je tako. Tako je bilo kod nas prošle godine.
I dobro, znamo svi da nije za to zadužen asistent, nego profesor, ali vjerovao ili ne, na mom faksu se više pitaju asistenti nego profesori.


Profesori uglavnom prepuste pismene i kolokvije asistentima, ali po zakonu oni su dužni to da rade. A što se tiče organizovanja kolokvijuma, ja do sada još nisam vidio dokument na kome crno na bijelo piše kako to treba da se radi. Svako ima neki svoj sistem. Ja sam prošlih godina ponavljao neke kolokvijume, ali sad mi je mrsko to da radim, pa ih više ne ponavljam 8)

_________________
Ne možemo ništa uraditi za jednu sekundu, to mogu samo Srbi.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 01:45 
OffLine
Veteran
Veteran

Pridružio se: 17 Avg 2010, 21:57
Postovi: 3630
Није толики прболем ни Болоња, ни "стари" систем, колико мито, корупција и сл. болести које нагризају сваку пору друштва, па тако и образовање...

Систем треба промјене, али прво се треба обрачунати са горе наведеним, па ћемо ми лако дорађивати неке финесе...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 01:53 
OffLine
Veteran
Veteran

Pridružio se: 14 Maj 2007, 17:57
Postovi: 1991
Spoiler:
Harvester je napisao:
Citiraj:
Smatram da je našem obrazovnom sistemu potrebna reforma i tu u skorije vrijeme jer ovako dalje po mom mišljenju ne može.


Potpisujem. Glasao za reformu.

Citiraj:
Sistem obrazovanja u našim srednjim školama i univerzitetima je zastario, nije se mijenjao poslednjih 30 godina


Nije tačno da je zastario, to je odličan sistem. Istina je jedino da je potpuno upropašten Bolonjskom deklaracijom, koja je pravljena za bandere a ne za one koji hoće ozbiljno da studiraju.

Citiraj:
Još uvijek smo na sistemu tabla-kreda-sveska,


To opet nije tačno, mnogi profesori koriste projektore, računare i slična čudesa. Za neke predmete, međutim, tabla-kreda-sveska sistem je MAJKA (uključujući moj predmet).

Citiraj:
količine gradova su ogromne, vremena nema dovoljno da se tolike količine gradiva obrade


Bogme u vrijeme kad sam ja išao u gimnaziju (ratno vrijeme, samim tim i onaj grozni ZASTARJELI sistem), sve smo uredno stizali. Iz matematike preradili izvode, integrale, limese, funkcije, svakakva čudesa za koja danas prosječan brucoš nije ni čuo.

Citiraj:
nije neki veliki problem nego sve opet pada na ledja učenika i studenata, koji ako žele bolje ocijene i prosjek moraju bukvalno da se zapale stolicu pod sobom da bi nesto uradili.


Problem sa većinom današnjih studenata i učenika (čast izuzecima) je, kao što je kolega Enterprajz gore lijepo objasnio, u tome što kvalitet obrazovnog sistema procjenjuju na osnovu toga koliko se lako ocjene upisuju u indeks. Kad bi neko izmislio sistem (npr. Srebreničku deklaraciju ili tako nešto) po kom bi se desetke automatski upisivale u indeks iz svih predmeta, a diploma dodjeljivala tri dana nakon upisivanja fakulteta, to bi se smatralo najboljim sistemom svih vremena.

Citiraj:
Najgore od toga svega je što dosta ljudi smatra da je to normalno


Da. Užasno je što postoje ljudi koji misle da treba da učiš da bi nešto naučio.

Citiraj:
Nešto se pokušalo približiti zapadnoevropskim Univerzitetima uvodjenjem Bolonje, medjutim ni to nismo mogli uraditi kako treba


Što nešto potiče iz Zapadne Evrope, ne mora da znači da je to nešto po defaultu neka supergenijalnost. Bolonjski sistem nije namijenjen boljem obrazovanju, on je namijenjen BRŽOJ PROIZVODNJI KADROVA. Zbog toga se zvanje dobija nakon tri godine umjesto nakon četiri (ili pet ili koliko već), zbog toga se teoretski predmeti nogiraju sa ranijih godina a na njihovo mjesto ubacuju stručni itd.

Citiraj:
Prema Bolonji po kojoj radi većina univerziteta u Evropi (ako ne i svi) ispiti se polažu svi pismeno (većinom na zaokruživanje odgovora ili tačnih tvrdnji), znači nema kontakta sa profesorom,


Ovo prvi put čujem, a skoro sam siguran da nije tačno. Btw, ne rade svi univerziteti u Evropi po Bolonji, nisam čak siguran ni da je velika većina u pitanju.

Citiraj:
da on nebi mogao zloupotrebiti svoj položaj


To je to. Profesori su po definiciji monstrumi koji jedva čekaju da zloupotrijebe svoj položaj.

Citiraj:
ispiti su podjeljeni na cjeline i ne moras na kraju odgovarati usmeno citavu knjigu


Živa istina. Doduše, nekad ljudima nije bio problem da odgovaraju usmeno čitavu knjigu.

Citiraj:
da sad ne idem u detalje, što u mnogome olakšava položaj studenata, naravno kako je kod nas dosta toga iskrivljeno u ovoj državi, tako i obrazovanje mora biti iskrivljeno


Da, kao što već rekoh. Očigledno je jedino bitno da se olakša položaj studenta, po mogućnosti do te mjere da ne mora NIŠTA da nauči.

Citiraj:
Na univerzitetima se radi sa studentima u grupama od maksimalno 20 studenata, tako da se svaki student može uključiti u rasprvu, eventualno uputiti pitanje ako mu nešto nije jasno itd


Budalaština. To sa brojem studenata je toliko izlizan argument koji u stvari nimalo ne pije vodu. Svaki student može da se uključi u raspravu i pita što mu nije jasno, bez obzira je li na času 20 ili 500 ljudi. Ako su mirni i ako prate nastavu, nije nikakav problem što ih je petsto, a ako se nađe pet koji prave nered, tih pet će da pravi nered i u grupi od 20. A osim toga, pored nastave postoje i konsultacije.

Citiraj:
(kasnije dosta studenata otpada, što je veliki pokazatelj da sa sistemom nešto nije u redu jer ako u jednom razred bude recimo uzeću za primjer srednju školu od 20 učenika 15 jedinica to znači da sa profesorom nešto nije u redu, a ne sa učenicima, tako i na fakultetu ogroman broj studenata otpada nakon prve godine


A šta tek na ovo reći? Tebi je (inače sasvim normalna) činjenica da gomila studenata otpadne nakon prve godine pokazatelj da sa sistemom nešto nije u redu? Ti misliš da su svi koji se upišu na fakultet po definiciji genijalci koji to mogu da završe bez problema? Nemam komentara, stvarno. Što se tiče ovog sa 20 učenika i 15 jedinica - to je pokazatelj da učenici NE UČE. Plain and simple. Da se opet vratim na svoje školovanje, u Gimnaziji u Banjaluci tad je Žmirićka na njemačkom bila strah i trepet, jedna od onih profesorica koje jednostavno nisi smio u oči da pogledaš. Gomila nas je imala jedinice, međutim nikom nije padalo na pamet da kukumavči i traži neka svoja "prava", već smo lijepo zagrijali stolicu i to na kraju naučili kako treba. A da je ona radila kako treba ja vidim po tome što sad, više od deset godina nakon završetka škole, moj njemački uopšte nije toliko loš iako se nikako nisam njime služio nakon srednje škole.

A šta bi danas bilo? Pa naravno, tu "rospiju" bi dobro izribali što obara mlade talente i budućnost Republike Srpske, natjerali je da nam upiše dvojke, niko ništa ne bi učio i boli nas dupe.

Citiraj:
Kad sam već spomenuo srednjoškolce, nekidan sam čitao mislim u Press-u da bi profesori u srednjim školama trebali ako više od 50% učenika dobije negativnu ocjenu da ponove test, naravno što oni opet ne urade.


Netačno. To sa ponavljanjem testa je urbana legenda - postoji plan da se donese takav zakon, ali to je još u fazi nacrta. Osim toga, to je jedna potpuno retardirana imbecilna budalaština. Zamisli sljedeću situaciju: Učenici se međusobno dogovore da SVI dobiju jedinice (ovi bolji se solidarišu sa ovim slabijima, da bi se ponovio kontrolni). Kontrolni se ponovi, ovi slabiji opet ne nauče i opet se svi dogovore da dobiju jedinice. I tako se kontrolni ponavlja do besvijesti, na kraju svi ostanu neocijenjeni, a kriv je nastavnik a ne učenici. Koji bi bio tvoj metod rješavanja ovakvog problema?

Citiraj:
Na zapadu je to jednostavno regulisano, tako što svaki učenik u srednjoj školi, a student na fakultetu na kraju godine ocjenjuje profesora.


Još jedna budalaština. Učenici/studenti NISU KOMPETENTNI da ocjenjuju profesore. Mogu čitav traktat da napišem o tome koliko je to ne samo kretenski, već i opasno.

Citiraj:
Na kraju pojavili su se i ovi privatni fakulteti i srednje škole za koje se niti zna da li su u redu niti da li nisu u redu, što bi prema meni opet država trebala regulistati


Zna se. Nisu u redu. A što se tiče regulisanja - pa upravo ljudi koji vode državu su uglavnom i odgovorni za te privatne fakultete.

Citiraj:
Eto da ne idem sad u sve detalje zanimaju me vaša mišljenja i iskustva što se tiče ove teme.


Izneseno gore :-) Nemoj da se ljutiš zbog malo oštrijeg tona s moje strane, imaj na umu da sam pobjesnio samo na pojedine tvoje stavove, a ne na tebe kao ličnost :-) Ako Bog da da se nekad zaposliš u prosvjeti, vjeruj mi da ćeš GOMILU ovih stavova da promijeniš.


Potpisujem.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 02:10 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Sep 2004, 09:01
Postovi: 4094
Lokacija: Mejdan
Citiraj:
Zbog toga se zvanje dobija nakon tri godine umjesto nakon četiri (ili pet ili koliko već), zbog toga se teoretski predmeti nogiraju sa ranijih godina a na njihovo mjesto ubacuju stručni itd.

kod nas to nije bio slucaj... samo su nam nagomilali predmete... pa umjesto da na prvoj imamo 9, mi imali 15, na drugoj umjesto 8 mi imali 13, na trecoj umjesto 8 mi imali 12... prva generacija po "bolonji" i niko u roku nije zavrsio, dok to kod generacija koje su radile po starom sistemu nije bio slucaj...

_________________
ZP550


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 12:02 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Dec 2007, 17:26
Postovi: 4908
Lokacija: Banana Republic
Стари систем је био добар, само мало га треба прилагодити овом новом времену. У средње школе више праксе, мање градива и наравно број ученика од 17-20. Усмјеравати их у средњој за факултет, а не кад дође вријеме за упис да немају појма шта да уписују. На факултет исто треба увести више праксе, а не само сува теорија, да се не дође у ситуацију да неко ко заврши право не зна ни гдје је основни суд. Ма образовање нам је голо говно, почев од основне школе па на даље. Систем је можда и добар, али људи који раде нису, наравно има изузетака који свој посао раде добро.

_________________
I'm Winston Wolfe. I solve problems.
http://www.youtube.com/watch?v=X-7H5rX77P4
Елвисе, иди матерет' пробуш' им гуму.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 12:15 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Feb 2010, 12:02
Postovi: 6215
Lokacija: Banja Luka
Harvester je napisao:
mrkvica je napisao:
Pa ja pitam, a ne govorim da je tako. Tako je bilo kod nas prošle godine.
I dobro, znamo svi da nije za to zadužen asistent, nego profesor, ali vjerovao ili ne, na mom faksu se više pitaju asistenti nego profesori.


Profesori uglavnom prepuste pismene i kolokvije asistentima, ali po zakonu oni su dužni to da rade. A što se tiče organizovanja kolokvijuma, ja do sada još nisam vidio dokument na kome crno na bijelo piše kako to treba da se radi. Svako ima neki svoj sistem. Ja sam prošlih godina ponavljao neke kolokvijume, ali sad mi je mrsko to da radim, pa ih više ne ponavljam 8)


Pa upravo je to i problem, što svako ima svoj neki sistem. Kao npr. ti. :P

Pročitala sam onaj tvoj dugački post i rekla bih da se slažem sa većinom stvari koje si napisao. Ali stekla sam utisak da si ti mišljenja da mi studenti treba da se poklopimo i ćutimo. Sa tim se ne slažem nikako. Apsolutno je tačno da bi većina najviše voljela da se ništa ne uči, da prošetaju kroz fakultet i dobiju diplomu, ali ne treba zaboraviti da još ima nas koji se trudimo i koji će zagrijati stolicu radi sebe. Isto tako niko me ne može ubijediti da treba da ćutim i budem obična ovca u stadu kad znam da kolokvijum ili ispit neću položiti jer zaboga miloga, prof ili asistent imaju limit preko koga ne prelaze. Neću da ćutim, i neka me to pokopa ali neću! Savršeno sam svjesna da je moje da učim, ja i učim i trudim se ali sam savršeno svjesna i svojih prava.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 13:04 
OffLine
Veteran
Veteran

Pridružio se: 14 Maj 2007, 17:57
Postovi: 1991
Daleko od toga da treba da ćutiš i trpiš idiotluk nekog profesora ili asistenta, ili da ne braniš svoja prava. Ali moraš se složiti da većina najglasnijih koji više vremena provode pljujući po školstvu nego što provode učeći, bi voljela da glavni kriterijum na fakultetu bude to koliko sam za sebe govoriš da si pametan.
Po meni je najveći problem školstva nepostojanje nikakvih kriterijuma ko može biti učitelj/nastavnik/profesor i pogotovo direktor/dekan školske ustanove. A to nema toliko veze sa samim sistemom školstva, koliko ima sa ukupnim stanjem u državi.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: 29 Dec 2011, 13:18 
OffLine
Stara kuka
Stara kuka
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Feb 2010, 12:02
Postovi: 6215
Lokacija: Banja Luka
Forty Two je napisao:
Daleko od toga da treba da ćutiš i trpiš idiotluk nekog profesora ili asistenta, ili da ne braniš svoja prava. Ali moraš se složiti da većina najglasnijih koji više vremena provode pljujući po školstvu nego što provode učeći, bi voljela da glavni kriterijum na fakultetu bude to koliko sam za sebe govoriš da si pametan.


Slažem se!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 67 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća

Sva vremena su u UTC [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Hosting BitLab
Prevod - www.CyberCom.rs